måndag 11 maj 2009

En coachande kokbok någon?

Har i dagarna gått och funderat över om jag ska skriva mig en coachande kokbok. Och med det menar jag en bok för dem som vill uppnå sin matchvikt (den vikt där man upplever sig nöjd) och behöver metoder för att leda sig själv samt recept på mat enl LCHF-metod. En coachande kokbok för att uppnå sin matchvikt. Men det finna framförallt en sak som gör mig tveksam. LCHF är så enkel att leva efter att det kanske inte behövs någon hjälp med själva ledningen av sig själv. Fast då hamnar hamnar mina tankar i sockrets förlovade land. Själv är jag inte så mycket för det så det gör LCHF extra enkelt för mig antar jag, men för dem som verkligen äter mycket godis och liknande så kanske det blir svårare att hänge sig enbart åt fett?

De recept jag hittills sprungit på har inte direkt varit inspirerande dock, så där kanske man kan bidra med något.

Men jag gillar idén ändå; en coachande kokbok för dig som vill uppnå din matchvikt. 

Schhh! Kanske någon hör och hinner före...
  

Inga kommentarer: